Je listopad a první sníh už letos přišel dokonce v říjnu. Pravověrného nomáda už od léta určitě svědí ruce a nohy a přemýšlí, kdy zase bude moci vyrazit ven se svým karavanem nebo obytným vozem. Podívali jsme se tedy na to, co je třeba pro caravaning v zimě.

Pokud jste doposud zimnímu kempování nepropadli, stejně o něm přemýšlejte, kupodivu, pro vás bydlík nebo obytné auto je zimní caravaning ohleduplnější, než jeho pouhé odstavení “na špalky”.

Příprava na zimní provoz

Co se týká karavanů, většina těch modernějších je dnes vyráběna s dvojitými okny, teploty kolem nuly tedy nemusí být problémem. Lze je vybavit i termoroletami. V “bydlíku” se však připravte na chladnější podlahu. Málokterý ji má dvojitou a s izolací, snad jen vyjímou těch, které jsou přímo vyráběné pro nižsí teploty. Např. přívěsy KABE Safir, Adria Alpina nebo LMC Scandica, které se prezentují jako celoroční karavany s důrazem na provoz v zimních měsících, jsou vybaveny jednak ohřívači vody, konvektory i podlahovým vytápením. Silné stěny jsou vyplněny izolační penou a okna jsou relativně menší, než u jiných modelů.

Pokud klesne teplota níž a hlavně se na silnici objeví sníh, přípravte se na výrazně složitější manévrovatelnost s přívěsem. A to, i když ho vybavíte kvalitními zimním obutím (což je už dnes pro každého samozřejmost) a máte natrénováno nasazování zimních řetězů.

Po každém zimním výletě a nakonec i před samotnou sezónou, pokud v zimě nejezdíte, nebo plánujete byť i jen několikadenní odstávku, v každém případě doporučujeme:

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *